A turisták állandóan új időtöltési és pénzköltési módokat keresnek. A tengerjárón hajókázás (egykor a vagyonosok kiváltsága) egy másfajta utazási élményt nyújt, ami nagyobb nyaralóközönséget vonz, mint valaha. Válaszként a hajóipar egyre nagyobb léptékekben fejlődik.
Ahogy a cégek minél nagyobb részesedésért versenyeznek ezen a növekvő piacon, a hajózás hatalmasra nőtt iparág lett: a kisebb társaságok több hajót vesznek, a nagyobbak nagyobbat építenek és mindezeken szükség van dolgos kezekre. Amerika a legnagyobb szolgáltató. 2004-ben 10,6 millió amerikai ment tengerjáróhajó-útra 922000 brithez képest. Az utolsó számítások szerint 155000 tengerjáróhajó- dolgozó létezett, a harminc évvel ezelőtti 15000-rel szemben.
Gondolj a hajóra úgy, mint egy úszó városra és könnyen felismerheted, hogy sok állásra, amire a szárazföldön szükség van ugyanúgy szükség van a tengeren is.
Egy nagy tengerjáró hajón talán ezer főt is foglalkoztatnak, de sokan közülük csak rövid ideig vannak a tengeren. Az emberek továbblépnek, letelepednek, előléptetést kapnak, megbetegednek vagy csak egyszerűen elmennek. Néhányan a hajón szerzett megtakarításukat arra használják, hogy beindítsák a vállalkozásukat otthon. Mások megházasodnak vagy úgy döntenek, hogy több időt szeretnének tölteni a családjukkal. De akármi is legyen az ok, az alkalmazottak cserélődése óriási.
Ez az ipar rohamos növekedésével együtt azt jelenti, hogy több ezer munkalehetőség mind arra vár, hogy a megfelelő emberek által legyen betöltve.